Chcete si splnit svůj sen a létat? U nás v F AIRu Vám tento sen splníme. Naučíme Vás létat jak s ultralehkým, tak i s certifikovaným letadlem.
Nabízíme tři možnosti "hobby" licencí:
Pilot ultralehkých letadel ULL(A)
Pilot soukromých letounů PPL(A)
Licence ultralehkého pilota je určená pro ty, kteří se chtějí čas od času potěšit a strávit příjemný čas v malém letadle. Na lety po Čechách a okolních zemích je tato licence plně dostačující. Licence LAPL(A) neboli Light Aircraft Pilot License je licencí, kterou doporučujeme především ultralehkým pilotům s vyšším náletem jako rozšiřující kurz na “dospělý” letoun. Získání licence soukromého pilota letounů je prvním stupněm pro ty, kteří to s létáním myslí opravdu vážně nebo chtějí létat nejen pro zábavu, ale i za účelem privátního nebo služebního cestování. V případě, že Vás létání pohltí a budete se chtít dále rozvíjet, můžete se dostat až na úroveň obchodního pilota a z Vašeho koníčka se tak může stát zaměstnání. Využijte svůj volný čas smysluplně.
Porovnání jednotlivých výcviků
Druh výcviku | ULL(A) | LAPL(A) | PPL(A) |
---|---|---|---|
Na jakých letadlech mohu létat výcvik? | Tecnam P92 Echo MkII, P92 Echo Classic, P92 Echo Super, P2002 Sierra | Tecnam P92JS, P2002JF, Cessna C150, C152, C172, Piper PA-28 | Tecnam P92JS, P2002JF, Cessna C150, C152, C172, Piper PA-28 |
S jakými letadly mohu létat po získání licence? | jakékoliv ultralehké letadlo (po přeškolení) | jakýkoliv jednomotorový pístový letoun (po seznamovacím/rozdílovém výcviku) se vzletovou hmotností max. 2 tuny a max. 3 cestujícími na palubě (+ pilot) | jakýkoliv jednomotorový pístový letoun (po seznamovacím/rozdílovém výcviku) |
Kolik pasažérů mohu mít na palubě? | 1 (po celkovém náletu 50 h a 5 h na typu) | až 3 (po náletu 10 h PIC po získání licence LAPL(A)) | dle letounu |
Kam s licencí mohu letět? | ČR, Německo, Slovensko, Polsko, další země EU po předchozím povolení | všechny země, které jsou členy EASA | celý svět |
Která autorita licenci zastřešuje? | LAA ČR | EASA a ÚCL ČR | EASA a ÚCL ČR |
Jaký je rozsah výcvikové osnovy? |
teorie: 45 h praxe: 20 h |
teorie: 100 h (40 h s lektorem, 60 h samostudium) praxe: 30 h |
teorie: 100 h (40 h s lektorem, 60 h samostudium) praxe: 45 h |
Jaké jsou hlavní výhody? | nízká cena výcviku a následně pronájmu letadla | vhodné pro držitele ULL(A) - úleva až na 15 letových hodin | mezinárodně platná licence s otevřenou možností zvyšování kvalifikací až po obchodního pilota |
Jak se mohu dále letecky rozvíjet? | řízené lety VFR, přechod na LAPL(A) | přechod na PPL(A), ACR, NIGHT | NIGHT, IR(A), MEP, FI(A), ACR, CPL(A) |
Z PPL(A)/LAPL(A) na ULL(A): Výcvik:
Zkouška:
Pozn.: Kvalifikace "Řízené lety VFR" a "jazyková způsobilost (ICAO Angličtina)" může být zapsána do průkazu pilota ULL administrativně na LAA ČR na základě údajů platného průkazu pilota letounů. |
Z ULL(A) na LAPL(A): Výcvik:
Zkouška:
|
Z ULL(A) na PPL(A): Výcvik:
Zkouška:
Z LAPL(A) na PPL(A): Výcvik:
Zkouška:
|
|
V případě zápočtu jiných druhů licencí nás neváhejte kontaktovat. |