+420 777 623 033
Change language
× Webkamera
LKBE
Briefing

Nejste přihlášen

Bez zapnutých cookies se nemůžete přihlásit

LÉTÁNÍ PRO RADOST

Chcete si splnit svůj sen a létat? U nás v F AIRu Vám tento sen splníme. Naučíme Vás létat jak s ultralehkým, tak i s certifikovaným letadlem.

Nabízíme tři možnosti "hobby" licencí:

Pilot ultralehkých letadel ULL(A)

Pilot lehkých letadel LAPL(A)

Pilot soukromých letounů PPL(A)

Licence ultralehkého pilota je určená pro ty, kteří se chtějí čas od času potěšit a strávit příjemný čas v malém letadle. Na lety po Čechách a okolních zemích je tato licence plně dostačující. Licence LAPL(A) neboli Light Aircraft Pilot License je licencí, kterou doporučujeme především ultralehkým pilotům s vyšším náletem jako rozšiřující kurz na “dospělý” letoun. Získání licence soukromého pilota letounů je prvním stupněm pro ty, kteří to s létáním myslí opravdu vážně nebo chtějí létat nejen pro zábavu, ale i za účelem privátního nebo služebního cestování. V případě, že Vás létání pohltí a budete se chtít dále rozvíjet, můžete se dostat až na úroveň obchodního pilota a z Vašeho koníčka se tak může stát zaměstnání. Využijte svůj volný čas smysluplně.

 

Porovnání jednotlivých výcviků

Druh výcviku ULL(A) LAPL(A) PPL(A)
Na jakých letadlech mohu létat výcvik? Tecnam P92 Echo MkII, P92 Echo Classic, P92 Echo Super, P2002 Sierra Tecnam P92JS, P2002JF, Cessna C150, C152, C172, Piper PA-28 Tecnam P92JS, P2002JF, Cessna C150, C152, C172, Piper PA-28
S jakými letadly mohu létat po získání licence? jakékoliv ultralehké letadlo (po přeškolení) jakýkoliv jednomotorový pístový letoun (po seznamovacím/rozdílovém výcviku) se vzletovou hmotností max. 2 tuny a max. 3 cestujícími na palubě (+ pilot) jakýkoliv jednomotorový pístový letoun (po seznamovacím/rozdílovém výcviku)
Kolik pasažérů mohu mít na palubě? 1 (po celkovém náletu 50 h a 5 h na typu) až 3 (po náletu 10 h PIC po získání licence LAPL(A)) dle letounu
Kam s licencí mohu letět? ČR, Německo, Slovensko, Polsko, další země EU po předchozím povolení všechny země, které jsou členy EASA celý svět
Která autorita licenci zastřešuje? LAA ČR EASA a ÚCL ČR EASA a ÚCL ČR
Jaký je rozsah výcvikové osnovy?

teorie: 45 h

praxe: 20 h

teorie: 100 h (40 h s lektorem, 60 h samostudium)

praxe: 30 h

teorie: 100 h (40 h s lektorem, 60 h samostudium)

praxe: 45 h

Jaké jsou hlavní výhody? nízká cena výcviku a následně pronájmu letadla vhodné pro držitele ULL(A) - úleva až na 15 letových hodin mezinárodně platná licence s otevřenou možností zvyšování kvalifikací až po obchodního pilota
Jak se mohu dále letecky rozvíjet? řízené lety VFR, přechod na LAPL(A) přechod na PPL(A), ACR, NIGHT NIGHT, IR(A), MEP, FI(A), ACR, CPL(A)
 

Z PPL(A)/LAPL(A) na ULL(A):

Výcvik:

  • teorie: nevyžaduje se
  • praxe: formou přeškolení na ULL
    • pozemní příprava: technické aspekty letadla a rozdíl v pravidlech létání na ULL (výtah z předpisu UL-1), co a jak spravuje LAA
    • 1:15 h dvojí 9 letů, 1:00 h sólo 7 letů
    • v případě, je-li pilot přeškolen na stejný typ letadla, ale v kategorii VLA (stejný drak a motor), pak je možnost úlevy na 0:20 h dvojí 3 lety (1x okruh, 2x přistání s vypnutým motorem)

Zkouška:

  • teorie: test (42 otázek) na PC v prostorách F AIR
  • praxe: min. 0:35 h 3 lety s inspektorem provozu LAA (instruktor F AIR)

Pozn.: Kvalifikace "Řízené lety VFR" a "jazyková způsobilost (ICAO Angličtina)" může být zapsána do průkazu pilota ULL administrativně na LAA ČR na základě údajů platného průkazu pilota letounů.

Z ULL(A) na LAPL(A):

Výcvik:

  • teorie: v plném rozsahu, 100 h (40 h s lektorem, 60 h samostudium)
  • praxe: Předchozí praxe pilota na jiné kategorii letadla může být započtena po předvstupní letové zkoušce (cca 1 h letu) s FI a dle jeho návrhu. Při max. zápočtu je min. výcvik 15 h, z toho 6 h samostatné lety, z toho 3 h samostatné navigační lety, z toho samostatný navigační let 80 NM (150 km) s 1 přistáním s úplným zastavením mimo letiště odletu. Zápočet nesmí přesáhnout celkovou dobu ve funkci velitele letadla. (např. maximální zápočet 15 h pro držitele ULL(A) může být v případě, že složí úspěšně předvstupní letovou zkoušku a má min. 15 h PIC na ULL(A), pak je praktický výcvik snížen na 15 h - 9 h dvojí a 6 h sólo)

Zkouška:

  • teorie: zkouška na ÚCL (9 předmětů)
  • praxe: min. 1:30 h technika pilotáže a navigační let do řízeného prostoru s examinátorem F AIR

Z ULL(A) na PPL(A):

Výcvik:

  • teorie: v plném rozsahu, 100 h (40 h s lektorem, 60 h samostudium)
  • praxe: Držitelům průkazu pilota (H), (S) nebo SLZ (např. ULL) lze započítat 10% z jejich doby letu PIC, maximálně však 10 h. I po zápočtu musí výcvikový kurz zahrnovat min. 15 h dvojí a min. 10 h samostatné lety, z toho 5 h samostatné navigační lety, z toho 1 samostatný navigační let 150 NM (270 km) se 2 přistáními s úplným zastavením mimo letiště odletu. Při zápočtu musí být doba letu PIC prokázána zápisníkem letů nebo deníkem letadla. (např. maximální zápočet 10 h pro držitele ULL(A) může být v případě, že má pilot 100 h PIC, pak je praktický výcvik snížen na 35 h - 25 h dvojí a 10 h sólo)

Zkouška:

  • teorie: zkouška na ÚCL (9 předmětů)
  • praxe: min. 1:30 h technika pilotáže a navigační let do řízeného prostoru s examinátorem F AIR

 

Z LAPL(A) na PPL(A):

Výcvik:

  • teorie: nevyžaduje se, zkouška z teorie LAPL(A) a PPL(A) je identická
  • praxe: 15 h na letounech po vydání LAPL(A), z toho min. 10 h výcvik PPL(A) včetně min 4 h sólo pod dozorem FI včetně 2 h navigačních letů, z toho 1 navigační let 150 NM (270 km) se 2 přistáními s úplným zastavením mimo letiště odletu. (např. získání LAPL(A), 5 h sólo na základě získané licence, 10 h výcvik PPL(A) - 6 h dvojí a 4 h sólo)

Zkouška:

  • teorie: neaplikuje se, zkouška z teorie LAPL(A) a PPL(A) je identická
  • praxe: min. 1:30 h technika pilotáže a navigační let do řízeného prostoru s examinátorem F AIR
  V případě zápočtu jiných druhů licencí nás neváhejte kontaktovat.

 

Tak do čeho se pustíte?

Kurz PPL(A) Kurz LAPL(A) Kurz ULL(A) Letadlový park

OPRÁVNĚNÍ

ATO, AMO, CAMO

CERTIFIKACE

EASA, CAAC, ISO9001, Green School

KONTAKT

F AIR, spol. s r. o.
Letiště Benešov, Nesvačily 126,
257 51 Bystřice u Benešova
Česká republika
IČO: 00662381, DIČ: CZ00662381
Společnost je vedená Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 455

Ochrana soukromí   Podmínky užití
Všeobecné obchodní podmínky pro prodej služeb sjednaných distančním způsobem
Směrnice o ochraně osobních údajů

Cookies settings
Change language