+420 777 623 033
Change language
× Webkamera
LKBE
Briefing

Nejste přihlášen

Bez zapnutých cookies se nemůžete přihlásit

DODATEČNÝ VÝCVIK PBN

hodin teorie
hodin pozemní přípravy
hodiny simulátor

Dodatečný výcvik PBN


Na základě nařízení (EK) č. 2016/539 smějí piloti létat podle postupů navigace založené na výkonnosti (PBN) po 25. srpnu 2018 až poté, co získali práva pro PBN a tato práva byla začleněna do jejich přístrojové kvalifikace (IR).

EASA/ÚCL uvádí tři možnosti, jak kvalifikaci PBN získat:

  1. (současně s prvním získáním kvalifikace IR, byla-li kvalifikace PBN součástí výcviku IR a zkoušky dovednosti IR, nebo)
  2. jako rozšíření platné kvalifikace IR po absolvování schváleného teoretického kurzu a letového výcviku PBN v ATO nebo u držitele AOC (ATO nebo držitel AOC vydá uchazeči certifikát) a zkoušky dovednosti nebo přezkoušení odborné způsobilosti IR, jehož součástí je i zkouška dovednosti PBN, nebo
  3. jako rozšíření platné kvalifikace IR, je-li žadatel již prokazatelně seznámen s provozem PBN v obchodní letecké dopravě nebo u jiného provozovatele (provozovatel vydá uchazeči certifikát), a to po absolvování přezkoušení PBN z teorie i za letu examinátorem. V tom případě musí žadatel odpovědět examinátorovi před přezkoušením za letu na 8 ústních otázek souvisejících s provozem PBN, z toho minimálně 6 odpovědí musí být správných.

viz: http://www.caa.cz/personal/uplatneni-narizeni-ek-c-2016-539
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0539&from=EN

F AIR držitelům IR(A) nabízí možnost číslo 2. Po absolvování dodatečného výcviku obdržíte certifikát, na jehož základě Vás examinátor přezkouší z PBN. A to buď v průběhu Vašeho pravidelného POZ (pokud jej máte do 25. srpna 2018) nebo během samostatné zkoušky dovednosti, která musí proběhnout do 25. srpna 2018, pokud po tomto datu chcete létat PBN. O podobě zkoušky dovednosti pouze z PBN Vás budeme následně informovat.

Pozn. Ve vzdušném prostoru ČR je kvalifikace PBN pro pilota IR téměř nezbytná vzhledem RNAV tratím, RNAV STAR, RNAV SID a RNP přiblížením.

Jiří Šátek Jiří Šátek
Travel Service
"Když jsem před lety nastoupil na ČVUT do oboru Profesionální pilot, s nulovou zkušeností s praktickým létáním, rozhodl jsem se jít cestou integrovaného výcviku. Po dlouhém zvažování všech alternativ padla volba na F-Air a dodnes toho nelituji. Renomovaná letecká škola s kvalitním zázemím, přátelskou atmosférou, profesionálními instruktory, velkým letadlovým parkem, se sídlem v nádherném prostředí letiště Benešov. Cesta do kokpitu dopravního letadla je dlouhá a náročná, ale díky perfektnímu výcviku v F-Airu to pro mě bylo o něco jednodušší."

Naši absolventi

Vstupní požadavky

  • minimálně zdravotní způsobilost II. třídy s rozšířením o audiometrii
  • kvalifikace IR(A) SEP nebo IR(A) MEP nebo dokončený výcvikový kurz obsahující části IR bez PBN

Teoretická výuka

Pro teorii PBN jsou vypsány termíny v následujícím formuláři, prosíme o jeho vyplnění, pokud máte o dodatečný výcvik zájem:

Přihláška k dodatečnému výcviku PBN

Praktický výcvik

Pozemní příprava (převedení teorie do praxe, SOP F AIR pro PBN, nastavení a kontrola GNSS zařízení, …) v délce 2:00 a let na simulátoru (normální a nouzové postupy) v délce 4:00. Termín praktického výcviku bude domluven s klientem individuálně po absolvování teorie.

16.990 CZK

Mátě nějaké dotazy
na dodatečný výcvik PBN?

Kontaktujte nás!

Teorie ATPL/CPL/IR/EIR Timebuilding IR(A) MEP

Naše absolventy potkáte u leteckých společností:

Emirates Czech Airlines Emirates Czech Airlines

OPRÁVNĚNÍ

ATO, AMO, CAMO

CERTIFIKACE

EASA, CAAC, ISO9001, Green School

KONTAKT

F AIR, spol. s r. o.
Letiště Benešov, Nesvačily 126,
257 51 Bystřice u Benešova
Česká republika
IČO: 00662381, DIČ: CZ00662381
Společnost je vedená Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 455

Ochrana soukromí   Podmínky užití
Všeobecné obchodní podmínky pro prodej služeb sjednaných distančním způsobem
Směrnice o ochraně osobních údajů

Cookies settings
Change language