+420 777 623 033
Change language
× Webkamera
LKBE
Briefing

Nejste přihlášen

Bez zapnutých cookies se nemůžete přihlásit

O NÁS

Zdá se až neuvěřitelné, jakým obrovským rozvojem společnost F AIR za dobu svého působení prošla.

Z původního záměru založit firmu pro vlastní potěšení z létání vyrostla jedna z největších leteckých škol ve střední a východní Evropě. Jsme nesmírně hrdi na to, že jsme se na počátku devadesátých let stali první soukromou leteckou školou v České republice, a že jsme si své prvenství obhájili i v roce 2000, kdy jsme jako první splnili požadavky evropských Společných leteckých předpisů JAR-FCL 1 (Joint Aviation Rules) a stali se tak mezinárodní školou CZ/FTO-001.

Dnes umíme naučit létat člověka ve zralém věku, který chce pouze zažít a cítit nádheru třetí dimenze, stejně tak jako mladého hocha či dívku, kteří chtějí naplnit svůj sen a stát se pilotem dopravního letadla. Naše škola disponuje nejmodernější technikou a metodikou, kterou využívá k výcviku pilotů, sborem zkušených instruktorů a zázemím, které poskytuje vynikající podmínky nejen pro žáky ve výcviku, ale i pro piloty, kteří si k nám chodí pronajímat letadla.

Kromě letecké školy mezi naše hlavní služby řadíme prodej a servis letadel, pronájem letadel, letecké práce, akce pro firmy, leteckou reklamu a zážitkové lety. I v těchto oblastech se snažíme dělat vše pro to, aby se u nás zákazníci cítili jako doma. Chceme být příjemným a smysluplným místem pro poskytování všech leteckých služeb a pro trávení volného času na zemi i ve vzduchu.

Děkuji všem, kteří se na úspěšném rozvoji naší společnosti podíleli a podílejí - zaměstnancům, partnerům, společníkům, a především všem věrným klientům, bez kterých bychom našich cílů nikdy nedosáhli.

Ing. Michal Markovič
ředitel společnosti

   

Historie

Vraťme se o pár let zpátky na benešovské letiště. F AIR začínal v pronajatém kousku hangáru a jednoduché UNIMO buňce, nejprve s jedním kluzákem typu L-23 Blaník a jedním instruktorem, který se výuce létání věnoval pouze ve svém volném čase. Postupem času přibývala další letecká technika i zaměstnanci, a tak letecká škola mohla zahájit výuku i na motorových letadlech Cessna. Velký skok kupředu znamenalo pořízení prvního ultralehkého letounu italského výrobce Tecnam P-92 Echo. V polovině 90. let, kdy jsme zařadili do provozu novou řadu letounů typu Piper, jsme posunuli naši společnost zase o kus dále. Začali jsme se zabývat výukou profesionálních pilotů, včetně výcviku k získání kvalifikace pro přístrojové létání (IR) a vícemotorové letouny (MEP). Jako vítěz výběrového řízení jsme zahájili dlouholetou spolupráci s Fakultou dopravní ČVUT při výcviku jejich studentů v oboru Profesionální pilot. V oblasti výuky pilotů jsme získali mnoho zkušeností, díky čemuž jsme se v roce 2000 mohli stát první školou v celé střední a východní Evropě, která splnila požadavky pro certifikaci dle nových evropských mezinárodních leteckých předpisů JAR-FCL1.

Jak společnost rostla, původní pronajaté prostory jednoho hangáru a několika kanceláří již nestačily. V roce 2000 jsme se přestěhovali do zcela nových a větších prostor, 2 roky poté přibyla restaurace, terasa, nové učební prostory, centrální dispečink, a nakonec jsme zakoupili i hangár, ve kterém jsme v roce 1990 v pronájmu začínali.

Na sklonku roku 2003 společnost investovala do unikátního letového simulátoru FNPT II od kanadské společnosti Mechtronix System Inc. Vzhledem k velmi dobrým zkušenostem s jeho provozem jsme navíc u stejného výrobce v roce 2008 zakoupili další - vyšší kategorii toto moderního Hi-Tech zařízení, jako věrnou kopii dvoumotorového letadla Piper PA-34 Seneca V, překonfigurovatelné na turbovrtulové dopravní letadlo Beechcraft KING B-200. Díky tomuto simulátoru se naší škole znovu podařilo výrazným způsobem zvýšit kvalitu výcviku a přípravy pilotů na „velké dopravní létání“ a dodržet tak slib zákazníkům, že u nás jim nabízíme to nejlepší. 

V roce 2014 jsme úspěšně prošli recertifikací dle nových předpisů EASA - Part-FCL s číslem oprávnění: CZ/ATO-001 a následně jsme uvedli na trh v ČR jako první škola výcviky EIR(A) a LAPL(A).

Od roku 2009 létáme výcvik MEP na letounu TECNAM P2006T, který vyniká svou snadnou ovladatelností vhodnou pro výuku v letecké škole a nizkými provozními náklady. Základní výcvik létáme od roku 2014 na moderních letadlech TECNAM P2008JC vybavenými glass cockpitem Garmin G3X a pro výcvik letů podle přístrojů využíváme především TECNAM P2010 vybavený moderním Garminem G1000.

V současné době provozujeme více než 43 letadel, z ultralehkých zejména silné zástupce výrobce TECNAM, dále jednomotorové letouny Tecnam P92JS, Tecnam P2008JC, Tecnam P2002JF, Tecnam P2010, Cessna 150, Cessna 152, Cessna 172, Piper PA-28-181 Archer. Z těch větších pak Piper PA-32 Saratoga, mezi dvoumotorovými je to PA-34-220T Seneca V a Tecnam P2006T.

Jsme přesvědčeni, že se nám dnes - po více než dvaatřiceti letech naší činnosti - podařil naplnit náš hlavní slogan, tedy, že F AIR je synonymem pro létání.

 

Získali jsme tyto certifikáty

Osvědčení schválené organizace pro výcvik CZ/ATO-001
FSTD Generic Prop FNPT II
FSTD Generic TurboProp FNPT II MCC
 Osvědčení organizace letové způsobilosti s kombinovanými právy CZ.CAO.0045
 Podmínky oprávnění organizace letové způsobilosti s kombinovanými právy CZ.CAO.0045
Oprávnění ke zřízení střediska pilotního výcviku uživatelů SLZ 16/93
Flight Standards Department Civil Aviation Administration of China
Certifikát ISO 9001
Certificate of Completion of the LBA Examiner Briefing
CZ / ICAO English
Certificate of Completion of the UK CAA Examiner Briefing
FSTD Generic Prop MEP (land) FNPT II LKKV
Vietnam CAA Certifikát No. 00616

 

 

OPRÁVNĚNÍ

ATO, AMO, CAMO

CERTIFIKACE

EASA, CAAC, ISO9001, Green School

KONTAKT

F AIR, spol. s r. o.
Letiště Benešov, Nesvačily 126,
257 51 Bystřice u Benešova
Česká republika
IČO: 00662381, DIČ: CZ00662381
Společnost je vedená Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 455

Ochrana soukromí   Podmínky užití
Všeobecné obchodní podmínky pro prodej služeb sjednaných distančním způsobem
Směrnice o ochraně osobních údajů

Cookies settings
Change language