Zdá se až neuvěřitelné, jakým obrovským rozvojem společnost F AIR za dobu svého působení prošla.
Z původního záměru založit firmu pro vlastní potěšení z létání vyrostla jedna z největších leteckých škol ve střední a východní Evropě. Jsme nesmírně hrdi na to, že jsme se na počátku devadesátých let stali první soukromou leteckou školou v České republice, a že jsme si své prvenství obhájili i v roce 2000, kdy jsme jako první splnili požadavky evropských Společných leteckých předpisů JAR-FCL 1 (Joint Aviation Rules) a stali se tak mezinárodní školou CZ/FTO-001.
Dnes umíme naučit létat člověka ve zralém věku, který chce pouze zažít a cítit nádheru třetí dimenze, stejně tak jako mladého hocha či dívku, kteří chtějí naplnit svůj sen a stát se pilotem dopravního letadla. Naše škola disponuje nejmodernější technikou a metodikou, kterou využívá k výcviku pilotů, sborem zkušených instruktorů a zázemím, které poskytuje vynikající podmínky nejen pro žáky ve výcviku, ale i pro piloty, kteří si k nám chodí pronajímat letadla.
Kromě letecké školy mezi naše hlavní služby řadíme prodej a servis letadel, pronájem letadel, letecké práce, akce pro firmy, leteckou reklamu a zážitkové lety. I v těchto oblastech se snažíme dělat vše pro to, aby se u nás zákazníci cítili jako doma. Chceme být příjemným a smysluplným místem pro poskytování všech leteckých služeb a pro trávení volného času na zemi i ve vzduchu.
Děkuji všem, kteří se na úspěšném rozvoji naší společnosti podíleli a podílejí - zaměstnancům, partnerům, společníkům, a především všem věrným klientům, bez kterých bychom našich cílů nikdy nedosáhli.
Ing. Michal Markovič
ředitel společnosti
Historie
Vraťme se o pár let zpátky na benešovské letiště. F AIR začínal v pronajatém kousku hangáru a jednoduché UNIMO buňce, nejprve s jedním kluzákem typu L-23 Blaník a jedním instruktorem, který se výuce létání věnoval pouze ve svém volném čase. Postupem času přibývala další letecká technika i zaměstnanci, a tak letecká škola mohla zahájit výuku i na motorových letadlech Cessna. Velký skok kupředu znamenalo pořízení prvního ultralehkého letounu italského výrobce Tecnam P-92 Echo. V polovině 90. let, kdy jsme zařadili do provozu novou řadu letounů typu Piper, jsme posunuli naši společnost zase o kus dále. Začali jsme se zabývat výukou profesionálních pilotů, včetně výcviku k získání kvalifikace pro přístrojové létání (IR) a vícemotorové letouny (MEP). Jako vítěz výběrového řízení jsme zahájili dlouholetou spolupráci s Fakultou dopravní ČVUT při výcviku jejich studentů v oboru Profesionální pilot. V oblasti výuky pilotů jsme získali mnoho zkušeností, díky čemuž jsme se v roce 2000 mohli stát první školou v celé střední a východní Evropě, která splnila požadavky pro certifikaci dle nových evropských mezinárodních leteckých předpisů JAR-FCL1.
Jak společnost rostla, původní pronajaté prostory jednoho hangáru a několika kanceláří již nestačily. V roce 2000 jsme se přestěhovali do zcela nových a větších prostor, 2 roky poté přibyla restaurace, terasa, nové učební prostory, centrální dispečink, a nakonec jsme zakoupili i hangár, ve kterém jsme v roce 1990 v pronájmu začínali.
Na sklonku roku 2003 společnost investovala do unikátního letového simulátoru FNPT II od kanadské společnosti Mechtronix System Inc. Vzhledem k velmi dobrým zkušenostem s jeho provozem jsme navíc u stejného výrobce v roce 2008 zakoupili další - vyšší kategorii toto moderního Hi-Tech zařízení, jako věrnou kopii dvoumotorového letadla Piper PA-34 Seneca V, překonfigurovatelné na turbovrtulové dopravní letadlo Beechcraft KING B-200. Díky tomuto simulátoru se naší škole znovu podařilo výrazným způsobem zvýšit kvalitu výcviku a přípravy pilotů na „velké dopravní létání“ a dodržet tak slib zákazníkům, že u nás jim nabízíme to nejlepší.
V roce 2014 jsme úspěšně prošli recertifikací dle nových předpisů EASA - Part-FCL s číslem oprávnění: CZ/ATO-001 a následně jsme uvedli na trh v ČR jako první škola výcviky EIR(A) a LAPL(A).
Od roku 2009 létáme výcvik MEP na letounu TECNAM P2006T, který vyniká svou snadnou ovladatelností vhodnou pro výuku v letecké škole a nizkými provozními náklady. Základní výcvik létáme od roku 2014 na moderních letadlech TECNAM P2008JC vybavenými glass cockpitem Garmin G3X a pro výcvik letů podle přístrojů využíváme především TECNAM P2010 vybavený moderním Garminem G1000.
V současné době provozujeme více než 43 letadel, z ultralehkých zejména silné zástupce výrobce TECNAM, dále jednomotorové letouny Tecnam P92JS, Tecnam P2008JC, Tecnam P2002JF, Tecnam P2010, Cessna 150, Cessna 152, Cessna 172, Piper PA-28-181 Archer. Z těch větších pak Piper PA-32 Saratoga, mezi dvoumotorovými je to PA-34-220T Seneca V a Tecnam P2006T.
Jsme přesvědčeni, že se nám dnes - po více než dvaatřiceti letech naší činnosti - podařil naplnit náš hlavní slogan, tedy, že F AIR je synonymem pro létání.
Získali jsme tyto certifikáty