COMPLEX PILOT TRAININGPPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEZERO TO ATPLZERO TO ATPLIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)IR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)PPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCECOMPLEX PILOT TRAININGCOMPLEX PILOT TRAININGTECNAM P2010

TECNAM P92JS

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
 Motor                                                  
 Rotax 912 S2        

 Prázdná hmotnost
 325 kg               
 Výkon 
 100 ks

 Maximální vzletová hmotnost                
 600 kg                 
 Druh paliva

 Natural 95, 98,

 AVGAS 100LL


 Užitečné zatížení  275 kg
 Průměrná spotřeba
 18 l/hod

 Výška  2,5 m
 Max. rychlost
 141 knots

 Délka  6,4 m

 Max. cestovní konstrukční

 rychlost

 110 knots

 Rozpětí  8,7 m
 Max. dolet
 1000 km

 Počet pilotů  1,2
 Max. dostup
 4572 m

 Počet cestujících  1



 Počet letadel ve flotile F AIR  4

 

P 92 JS vychází z původního návrhu lehkého ekonomického letounu P92 J.  Je opravdovým leteckým produktem certifikovaným dle předpisu JAR VLA , který se vyznačuje velmi nízkými provozními náklady a vynikajícími výkony.  Letoun lze provozovat v podmínkách VFR den.

 

Výhody:

  • robustní konstrukce, která snese i hrubší zacházení
  • vynikající letové vlastnosti
  • vysoká stabilita a zároveň ovladatelnost
  • přímo řízené příďové kolo
  • vynikající výhled z kabiny
  • ideální pro výcvik v leteckých školách
  • vysoký komfort pro leteckou turistiku
  • umožňuje vlekání velkoplošných transparentů

Technická specifikace:

Trup letadla tvoří smíšená konstrukce. Základem přední části je svařovaný ocelový rám, který zajišťuje dvoučlenné posádce sedící vedle sebe vysokou bezpečnost pro případ nouzového přistání. K zadní poloskořepinové části z lehkých slitin jsou upevněny ocasní plochy. Plovoucí výškové kormidlo kovové konstrukce zabezpečuje vysokou podélnou stabilitu při minimálním odporu a hmotnosti. V celokovovém jednovzpěrovém křídle s torzní skříní jsou umístěny integrální palivové nádrže o objemu až 2 x 45 litrů. Polovinu odtokové hrany křídla zaujímají elektricky ovládané, štěrbinové vztlakové klapky, které snižují pádovou rychlost pod 65 km/h a umožňují provedení strmého přiblížení a krátkého přistání.

Masivní nohy hlavního podvozku z pružinové oceli nevyžadují žádnou údržbu. Podvozek vykazuje velmi vysokou schopnost absorbovat rázy při přistání a pojíždění, a to i v nerovném terénu. Kola hlavního podvozku jsou vybavena kotoučovými hydraulickými brzdami.

Komfortu v kabině napomáhají velké dveře, polohovatelné sedačky a ergonomické řešení pilotního prostoru s palubní deskou. Vynikající výhled z letadla je zajištěn výjimečně velkým čelním sklem, nerušeným konstrukčními prvky, štíhlými sloupky kabiny a nízko položeným motorem se skloněným krytem směrem od čelního okna. Letadlo je vybaveno plně funkčním zdvojeným konvenčním řízením s dvěma plynovými pákami.