PPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEPPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEZERO TO ATPLCOMPLEX PILOT TRAININGCOMPLEX PILOT TRAININGIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)TECNAM P2010COMPLEX PILOT TRAININGIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)ZERO TO ATPL

Tecnam P92 Echo Classic

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
  P-92 ECHO 80 P-92 ECHO 100    Prázdná hmotnost  290 kg   
 Motor                                  
 Rotax 912UL       Rotax 912 ULS2
 Maximální vzletová hmotnost  450 kg         
 Výkon  80 ks  100 ks
 Užitečné zatížení  160 kg
 Druh paliva

 Natural 95, 98,

 AVGAS 100LL

 Natural 95, 98,

 AVGAS 100LL


 Výška  2,5 m
 Průměrná spotřeba  12 l/hod  14 l/hod
 Délka  6,3 m
 Max. rychlost  218 km/h  226 km/h
 Rozpětí  9,6 m

 Max. cestovní konstrukční

 rychlost

 170 km/h  170 km/h
 Počet pilotů  1,2 
 Max. dolet  750 km  750 km
 Počet cestujících  1
 Max. dostup  4000 m  4500 m    Počet letadel ve flotile F AIR  4

 

 

 

P92 Echo Classic vychází z původního návrhu lehkého ekonomického letounu P92 J. P92 ECHO Classic  je opravdovým leteckým produktem, který je při velmi nízkých nákladech provozován v rámci hmotnostního limitu ultralehkých letadel.  Mnozí piloti hovoří o ECHU jako o pravé "učebnici na létání".

 

Výhody:

  • robustní konstrukce, která snese i hrubší zacházení
  • excelentní  letové vlastnosti
  • vysoká stabilita a zároveň ovladatelnost
  • přímo řízené příďové kolo
  • parkovací brzda
  • vynikající výhled z kabiny
  • ideální pro výcvik v leteckých školách
  • vysoký komfort pro leteckou turistiku
  • umožňuje vlekání kluzáků i výsadky parašutistů
  • cestovní rychlost:  170 km/hod.
  • dolet:  750 km  

Technická specifikace:

 

Trup letadla tvoří smíšená konstrukce. Základem přední části je svařovaný ocelový rám, který zajišťuje dvoučlenné posádce sedící vedle sebe vysokou bezpečnost pro případ nouzového přistání. K zadní poloskořepinové části z lehkých slitin jsou upevněny ocasní plochy. Plovoucí výškové kormidlo kovové konstrukce zabezpečuje vysokou podélnou stabilitu při minimálním odporu a hmotnosti. V celokovovém jednovzpěrovém křídle s torzní skříní jsou umístěny integrální palivové nádrže o objemu až 2 x 45 litrů. Polovinu odtokové hrany křídla zaujímají elektricky ovládané  vztlakové klapky, které snižují pádovou rychlost pod 65 km/h a umožňují provedení strmého přiblížení a krátkého přistání.

Masivní nohy hlavního podvozku z pružinové oceli nevyžadují žádnou údržbu. Podvozek vykazuje velmi vysokou schopnost absorbovat rázy při přistání a pojíždění, a to i v nerovném terénu. Kola hlavního podvozku jsou vybavena kotoučovými hydraulickými brzdami.

Komfortu v kabině napomáhají velké dveře, polohovatelné sedačky a ergonomické řešení pilotního prostoru s palubní deskou. Vynikající výhled z letadla je zajištěn výjimečně velkým čelním sklem, nerušeným konstrukčními prvky, štíhlými sloupky kabiny a nízko položeným motorem se skloněným krytem směrem od čelního okna. Letadlo je vybaveno plně funkčním zdvojeným konvenčním řízením s dvěma plynovými pákami.