ZERO TO ATPLCOMPLEX PILOT TRAININGPPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)COMPLEX PILOT TRAININGTECNAM P2010COMPLEX PILOT TRAININGPPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)ZERO TO ATPL

Tecnam P92 Echo Super

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
 Motor                                  
 Rotax 912     

 Prázdná hmotnost  300 kg               
 Výkon
 100 ks

 Maximální vzletová hmotnost  472,5 kg    
 Druh paliva

 Natural 95 až 100, AVGAS 100LL


 Užitečné zatížení  172,5 kg
 Průměrná spotřeba
 16 l/hod

 Výška  2,50 m
 Max. rychlost
 260 km/h

 Délka  6,40 m

 Max. cestovní konstrukční

 rychlost

 200 km/h

 Rozpětí  8,70 m
 Max. dolet
 1000 km

 Počet pilotů  1,2
 Max. dostup
 4500 m

 Počet cestujících  1



 Počet letadel ve flotile F AIR  1

 

ECHO SUPER vychází z původního návrhu lehkého ekonomického letounu P92 J.  Je opravdovým leteckým produktem, který je při velmi nízkých nákladech provozován v rámci hmotnostního limitu ultralehkých letadel a poskytuje ještě vyšší výkony  než původní P-92 ECHO.

 

Výhody:

  • robustní konstrukce, která snese i hrubší zacházení
  • vynikající letové vlastnosti
  • vysoká stabilita a zároveň ovladatelnost
  • přímo řízené příďové kolo
  • parkovací brzda
  • vynikající výhled z kabiny
  • ideální pro výcvik v leteckých školách
  • vysoký komfort pro leteckou turistiku
  • umožňuje vlekání kluzáků i výsadky parašutistů
  • cestovní rychlost:   200 km/hod.
  • dolet:  až 1000  km  
  • šířka kabiny: 114 cm

Technická specifikace:

 

Trup letadla tvoří smíšená konstrukce. Základem přední části je svařovaný ocelový rám, který zajišťuje dvoučlenné posádce sedící vedle sebe vysokou bezpečnost pro případ nouzového přistání. K zadní poloskořepinové části z lehkých slitin jsou upevněny ocasní plochy. Plovoucí výškové kormidlo kovové konstrukce zabezpečuje vysokou podélnou stabilitu při minimálním odporu a hmotnosti. V celokovovém jednovzpěrovém křídle s torzní skříní jsou umístěny integrální palivové nádrže o objemu až 2 x 45 litrů. Polovinu odtokové hrany křídla zaujímají elektricky ovládané, štěrbinové vztlakové klapky, které snižují pádovou rychlost pod 65 km/h a umožňují provedení strmého přiblížení a krátkého přistání.

Masivní nohy hlavního podvozku z pružinové oceli nevyžadují žádnou údržbu. Podvozek vykazuje velmi vysokou schopnost absorbovat rázy při přistání a pojíždění, a to i v nerovném terénu. Kola hlavního podvozku jsou vybavena kotoučovými hydraulickými brzdami.

Komfortu v kabině napomáhají velké dveře, polohovatelné sedačky a ergonomické řešení pilotního prostoru s palubní deskou. Vynikající výhled z letadla je zajištěn výjimečně velkým čelním sklem, nerušeným konstrukčními prvky, štíhlými sloupky kabiny a nízko položeným motorem se skloněným krytem směrem od čelního okna. Letadlo je vybaveno plně funkčním zdvojeným konvenčním řízením s dvěma plynovými pákami.