PPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEPPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEZERO TO ATPLCOMPLEX PILOT TRAININGIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)COMPLEX PILOT TRAININGTECNAM P2010COMPLEX PILOT TRAININGIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)ZERO TO ATPL

Články

Travel Service Junior F/O program

23. February 2017

 

Přezkoušení z ICAO angličtiny

21. February 2017

Vypsali jsme pro Vás nové termíny přezkoušení z angličtiny ICAO:

 

16. 3. 2017 od 10:00

 

30. 3. 2017 od 10:00

 

Cena přezkoušení je 2 790 Kč bez DPH.


V případě zájmu kontaktujte:

Dispečink F AIR, tel.: +420 777 623 033 nebo e-mail: f-air@f-air.cz

 

 

 

KARIÉRA: PRACOVNÍK PR + DIGITAL MARKETING

8. February 2017

Vyhlašujeme výběrové řízení na pozici pracovník PR + Digital Marketing. Více informací v sekci Kariéra.

 

 

Zimní školení - sobota 18. 2. 2017 od 09:00 do 13:00

25. January 2017

 

PF 2017

21. December 2016

 

Airline pilot training screening

20. December 2016

 

Sváteční provoz

15. December 2016

 

Chcete u nás pracovat?

30. May 2016

Letecká škola F AIR přijme instruktora pro poskytování výcviku na letounech.


Požadujeme: 
 Platná kvalifikace FI(A) (rozšířující práva b-g vítána), AJ, flexibilita, profesionální přístup.


Nabízíme:
 Vysoce profesionální a komunikativní tým, mezinárodní pracovní zkušenosti, moderní zázemí, špičková nová letadlová technika, nadprůměrné finanční ohodnocení 


Způsob spolupráce: 
 plný nebo částečný pracovní úvazek.

 


V případě zájmu prosím kontaktujte leteckou školu na e-mailu: f-air@f-air.cz, nebo na telefonu: 606 623 610.

 

Navštívil nás prezident České republiky!

19. April 2016

Prezident České republiky pan Miloš Zeman navštívil dnes naši leteckou školu F AIR. Po setkání s naším generálním ředitelem Michalem Markovičem, se podíval na naše letadla a diskutoval se studenty a zaměstnanci. Pan prezident přislíbil pomoc při dalších jednáních s našimi čínskými partnery a věří, že v příštích letech budeme cvičit stovky čínských pilotů.

Pan Miloš Zeman obdržel od Michala Markoviče křišťálový model letadla TECNAM P2006T a čestný pilotní průkaz. Středočeský hejtman Miloš Petera během návštěvy přislíbil novou zpevněnou dráhu a osvětlení.

 

Velice děkujeme za návštěvu!

 

Kurz akrobacie

18. April 2016

 

Pozvánka na leteckou navigační soutěž - Pohár F AIR 2016 dne 28.května 2016

15. April 2016

 

 
 

Drazí přátelé,

dovolujeme si Vám připomenout termín konání letošního již 21. ročníku Poháru F AIR 2016, který se uskuteční v sobotu 28. května 2016 na letišti Benešov.

 


Předběžnou účast je možné potvrdit na tel. 777 623 033 nebo mailem f-air@f-air.cz

 

Bližší informace naleznete na http://www.aerobaze.cz/avion/firma/pohar/

 

NEZAPOMEŇTE VZÍT NA NAVIGAČNÍ SOUTĚŽ TAKÉ VAŠE DĚTI, MÁME PRO NĚ DĚTSKÉ ÚLOHY!

 

Těšíme se na Vás!

Tým F AIR

 

Vítáme prvního Čínského studenta ve výcviku ze společnosti Xilin, provincie Sichuan, v České Republice!

1. April 2016

 

20 LET TECNAM VE STŘEDNÍ EVROPĚ!

11. March 2016

 

 

Od roku 1996, kdy letecká společnost F AIR dovezla první letadlo TECNAM, dodala českým, slovenským a polským zákazníkům více než 150 letounů a ultralehkých letadel. V Polsku v posledních letech úspěšně F AIR spolupracuje s místním subdealerem, firmou Bartolini Air. O oblíbenosti a progresu značky TECNAM svědčí i fakt, že v posledních letech stoupá podíl certifikovaných letounů, a to jak jednomotorových, tak i dvoumotorových. Jejich technická úroveň a ekonomika provozu je oceňována nejenom leteckými školami, ale i soukromými vlastníky.

 

 

Při příležitosti tohoto výročí si Vám dovolujeme nabídnout speciální slevy na nová letadla a benefity!

 

PF 2016

21. December 2015

 

Úspěšní létají s námi

24. November 2015

 

Náš klient Miloš Capoušek, majitel společnosti VegaTour, úspěšně složil zkoušky PPL(A) na jeho vlastním letadle Cirrus SR22T. Pan Capoušek je velice spokojen s naší společností a je rád, že může létat u nás.

 

A co vy? Také chcete létat v F AIRu?

 

Zhe Tang, první čínská pilotka létající sólo v České republice!!!

24. October 2015

 

Na fotografii výše přebírá naše čínská studenta certifikát o absolvování prvního sólo letu. Slečna Zhe Tang ze Šanghaje strávila již měsíc v naší letecké škole F AIR a je velice spokojená s našimi službami. Jako odměnou je pro ní první sólo let! Ve skutečnosti je tato dáma první čínskou pilotkou létající sólo v České republice vůbec.

 

Gratulujeme!

 

Seminář o LAPL na letišti v Benešově

23. June 2015

Nová licence LAPL (Light Aircraft Pilot Licence) je dnes na stránkách leteckého tisku a leteckých serverů skloňována ve všech pádech. Informace, které je možné si přečíst, si mnohdy odporují, a ne všichni vědí, co si za touto licencí představit.

 
Dne 1. 7. 2015 se bude v Klubu pilotů na letišti v Benešově konat seminář, který představí několik historicky prvních držitelů této licence, které už v ČR máme. Zeptejme se tedy společně čerstvých pilotů s licencí LAPL(A), jejich instruktorů a jejich examinátorů, co vlastně tato licence znamená, jaké je možné získat úlevy při výcviku, pokud jsme držiteli ULL či jiné licence, jaká jsou práva držitele LAPL, jaké možnosti držitel licence má, jaká může létat letadla, kde všude je tato licence uznávána i jak je to se střídáním různých typů letadel. Na semináři se dále můžeme dozvědět, jaké jsou možnosti držitele LAPL pro získání dalších kvalifikací, co lze s licencí LAPL spojovat a jaké lze získat úlevy pro další výcvik, např. PPL.
 
Seminář se koná dne 1. 7. 2015 v 18:00 a očekává se program zhruba na dvě hodiny. Místo konání je Klub Pilotů na letišti Benešov a vstup je volný. Občerstvení bude zajištěno. Přihlášky na seminář zasílejte prosím do 29. 6. na adresu: training@f-air.cz

 

PRVNÍ LAPL(A) PILOT V ČESKÉ REPUBLICE!!!

2. June 2015

Pan Ondřej Eliáš úspěšně složil zkoušku LAPL(A) a stal se tak prvním držitelem pilotní licence LAPL(A) v České republice!

 

Gratulujeme!

 

Oslava 25 let založení letecké školy F AIR

7. May 2015

Vážení přátelé,

 

všem našim klientům, spolupracovníkům a partnerům postupně zasíláme pozvánku na oslavu k 25. výročí založení letecké školy F AIR.

 

Vám, na které bohužel nemáme kontakt, se tímto omlouváme a dovolujeme si Vás pozvat touto cestou.

 

Těšíme se na Vás,

 

Váš F AIR tým

 

 

 

TECNAM P2010 získal EASA certifikaci!!!

30. July 2014

Tecnam a F AIR s radostí oznamují, že TECNAM P Twenty Ten získal certifikaci EASA (No. EASA A.576) a Tecnam zahajuje distribuci těchto letounů po celé Evropě. V F AIRu se můžeme těšít na čtyřmístnou P2010 v nejbližších měsících.

 

Tecnam P Twenty Ten je první nový jednomotorvý čtyřsedadlový hornoplošník (kategorie CS 23) certifikovaný za poslední desítky let.

 

Čtěte více

 

 

Výcvik k získání Traťové přístrojové kvalifikace EIR nyní u F AIRu!!!

9. July 2014

 

F AIR JAKO PRVNÍ LETECKÁ ŠKOLA V ČR NABÍZÍ VÝCVIK EIR!!!

 

 

 

Kvalifikace pro traťový let za IFR tedy EIR je skvělým doplňkem kvalifikace PPL, která zjednoduší plánování a provedení letu. Z letiště odletu se odlétá za VFR, což je z většiny malých letišť stejně jediná možnost, na vhodném místě se pak přejde na IFR a směrem k cílové destinaci se pokračuje za IFR. Výhodou není ani tak možnost letět za špatného počasí, ale zejména pohodlný let po trati, která je publikována a je na ní tedy zajištěna nejen bezpečná výška, ale povětšinou i separace od ostatního provozu. Poblíž cílové destinace se přejde opět na let VFR a přiblížení a přistání probíhá za VFR. Odpadá tím složité sledování příletových tratí i složité přístrojové přiblížení. Malá letiště koneckonců ani žádným přístrojovým přiblížení obvykle nedisponují.

Čtěte více

 

Mise v Indonésii

24. February 2014


 
 
 
Náš CFI Pavel Stojánek nám zaslal foto z mise v Indonésii. Pokochejte se :)

 

Tecnam P2008 JC the NEW GENERATION

5. February 2014

 
 
Tecnam P2008 JC the NEW GENERATION in F AIR fleet for pilot training. Like Air France. New aircraft - old price 2 900 CZK/hour. The 1st generation Tecnam P92 JS still stay in our fleet, but it will be cheaper!!! All our students have to possibility to try "NG". Or fly economically with 1st generation.

 

Malý výlet do velkých hor: Rocky Mountains shora i zdola

22. January 2014

 

Vždycky jsem si myslel, že do Kanady se má jezdit na podzim. Mám to tak nějak stále před očima: Do zlata zbarvené svahy a indiánská tee pee s malým obláčkem modrého dýmu, udící se lososy natažené na proutěných sítích a nekonečná prérie s pasoucími se stády bizonů.

Čtěte více...

Autor: ing. Pavel Valenta

 

Let pro dobrý pocit, nebo příprava pro přežití?

10. January 2014

 

Profesionální piloti aerolinek se trénují a přezkušují v simulátoru každého půl roku, nebo i častěji. Tak to má být, očekává se, že musí vyřešit nejednu složitou situaci. Ale pilotů-amatérů přibývá a složité situace se jim také nevyhnou. Na letišti v Benešově jsme se s Pavlem Valentou posadili do simulátoru Piper 34 Seneca. Čtěte více...

Autor: ing. Pavel Valenta

 

Změna v poskytování informační služby na letišti Benešov LKBE

24. October 2013

Vážení přátelé.

Od dnešního dne 24.10.2013 platí změna v poskytování služeb na LKBE. AFIS je nahrazena službou poskytující informace a volací značka "BENEŠOV INFO" s mění na "BENEŠOV RADIO" V podstatě se jedná o formální změnu.

 

V souladu se změnami v legislativních požadavcích Evropské unie a v souladu s vyhláškami Ministerstva dopravy a spojů ČR, které na ně reagují, se provozovatel letiště rozhodl změnit formu poskytování informací tak, že dosud provozovaná služba AFIS bude nahrazena službou poskytující informace známému provozu (Radio). V minulých letech došlo k tomu, že služba AFIS byla novou právní úpravou vyplývající přímo z předpisů Evropské unie zařazena mezi letové navigační služby se všemi požadavky na ně kladenými. Vzhledem k tomu, že převážná většina našich letišť by tyto požadavky nebyla schopna splnit a v konečném důsledku by změna vedla k likvidaci malého letectví v ČR, se příslušné orgány rozhodly zavést nový druh služby, který by přímo nepodléhal evropské legislativě, ale zároveň zachoval stávající úroveň kvality v podávání Leteckých informací.

vice zde
 

Aleš Ferra z benešovského F AIRu mistrem ČR!

4. September 2013

Na mistrovství ČR v akrobacii kluzáků, které probíhalo pod záštitou Aeroklubu Jindřichův Hradec ve dnech 28.8. až 1.9 2013, zvítězil Aleš Ferra, mechanik a instruktor z benešovského F AIRu. Krátce po cenném vítězství s ním promlouval ing. Pavel Valenta.


Aleši, gratuluji za celý kolektiv kolegů z F AIRu a pověz nám, jak se vlastně letí pro zlatou medali?

"Je to jednoduché, zalétáte dvě povinné sestavy, letos dvě tajné, hodnotí se přesnost provedení, umístění do boxu, harmonie, a když to uděláš ze všech nejlépe, tak vyhraješ. V kategorii sportsmen nás bylo 13 soutěžících a rozhodčí vybrali mne"

vice zde
 

První letoun TECNAM P2008 JC v ČR

15. August 2013

Vážení přátelé, chtěli bychom vás informovat, že naše letecká škola F AIR rozšířila svou flotilu o zcela nový letoun tovární značky TECNAM P2008 JC s imatrikulací OK-NDB, který je také prvním modelem v České republice. Tento kompozitový model, složený z karbonového trupu a kovových křídel a výškovky, vyniká nejen svými letovými vlastnostmi, ale také velmi prostornou kabinou, která nabízí pohodlné cestování.

 

LINE TRAINING A320

26. July 2013

Nabízíme speciální LINE TRAINING program - pro piloty hledající letové hodiny na A320!
Pro více informací nás kontaktujte na kubovciak@aerojob.cz nebo na tel. čísle: +420  724 309 050

 

Nový Tecnam P92 Echo Super Tow - ihned k odběru!

19. July 2013

 Vyrobeno:
 Výrobní číslo:
 Motor:
 Nálet motor/drak:
 Maximální vzletová hmotnost:
 Konstrukční vzletová hmotnost:
červenec 2013
1462
ROTAX 912 ULS, 100 koní
0 h - zcela nové
472,5 kg
600 kg
Technická specifikace

 

TECNAM opět na stupních vítězů

10. July 2013

Ve dnech 04. a 05.07.2013 se uskutečnil již XXXVII. ročník navigační soutěže - RALLY „LET STRÁŽOVSKOU HORNATINOU“ a XXI. ročník Otevřeného mijstrovství SR v letecké navigaci – RALLY organizovaný tradičně Aeroklubem Dubnica nad Váhom pro všechny příznivce navigačního létání.

vice zde
 

VOLACÍ ZNAČKA FLOTILY LETADEL F AIR V PROVOZU

9. July 2013

Po krátkém zkušebním provozu a konzultaci se zástupci ŘLP ČR, se používání radiotelefonní volací značky, přidělené naší společnosti mezinárodní organizací ICAO, upravuje na zjednodušený postup, který bude vyhovovat ŘLP, společnosti F AIR, i našim klientům. Přidělená volací značka společnosti:

FAIR SCHOOL  [ čti férskúl, nebo eférskúl ]

Nově dohodnutá volací značka jednotlivého letadla, se skládá z přiděleného označení provozovatele letadla FAIR SCHOOL, za kterým následují poslední 4 znaky poznávací značky (nebo celá volací značka).

vice zde
 

NEW TRENDS IN CIVIL AVIATION - ŽILINA 2013

26. June 2013

Jako každým rokem, tak i letos ve dnech 21. - 22. června se na konferenci na Žilinské Univerzitě v Žilině setkali odborníci z oblasti letecké dopravy, vzdušného prostoru a leteckého průmyslu, aby představili své novinky. Téma pro letošní rok 2013 bylo "NEW TRENDS IN CIVIL AVIATION". Zajímavostí letošní konference také bylo zapojení soukromého sektoru do vývoje a výzkumu.

Autor článku: Jan Drhlík
Foto: Ing. Martin Kubovčiak

vice zde
 

Novinka v naší flotile F AIR -TECNAM P92 Echo Classic OK-CUU 21

18. June 2013

Vážení přátelé,

chtěli bychom vás informovat o novince v naší flotile. Jedná se o ultralehké letadlo TECNAM P92 Echo Classic, imatrikulace OK-CUU 21. Letadlo je po celkové generální opravě s úplně novým motorem Rotax 912, 80HP. Nechybí ani EFIS LCD obrazovka současně v kombinaci s analogovými přístroji.

 

     Cena za letovou hodinu - 1 890 Kč


Uvedené ceny jsou za letovou hodinu, neobsahují palivové, přistávací poplatky a DPH.  V případě členství v KLUBu F AIR nejsou ceny zatíženy DPH.

Tým F AIR

 

Mikro kurz - Nouzová a bezpečnostní přistání

12. June 2013

S nastávajícím hezkým počasím jsem se těšil, jak opět začnu létat. Stejně jako spousta jiných pilotů jsem v zimním období létal jen minimálně, a to je na jistotě při ovládání stroje znát. A to ať se jedná o bezproblémový let, ale ještě více ve vypjatějších situacích, jako je například horší počasí nebo i možná technická závada na letounu. Proto jsem přes radost z létání pociťoval i obavy, které jako každý rok vždy ustupují s narůstajícím počtem odlétaných hodin.

vice zde
 

Jsme na Facebooku!

4. June 2013

Letecká škola F AIR je nyní i na Facebooku. Sledujte nás na této nejoblíbenější sociální síti světa! Můžete s námi diskutovat, přidávat svoje vlastní příspěvky, fotky, videa. Zajímají nás vaše názory a zážitky spojené s létáním.
https://www.facebook.com/FAIR.FlightSchool

 

European Helicopter Show - Hradec Králové 2013

10. May 2013

 

Ve čtvrtek 9.5.2013 byla zahájena výstava European Helicopter Show 2013 v Hradci Králové za účasti místopředsedy senátu PČR pana Přemysla Sobotky. Helikoptéry nejsou na této výstavě jediným lákadlem, k vidění je například velmi zajímavá technika pro záchranu a pátrání. Společnost TECNAM ve spolupráci Airborne Technologies a společností F AIR vystavuje "Speciál" letoun TECNAM MMA (platforma dvoumotorový P2006 T) vybavený multifunkční kamerou, umožňující například přenosy ve viditelném a infračerveném spektru.

 

vice zde
 

Speciální nabídka na výcvik FI(A) - Aero Friedrichshafen 2013

24. April 2013

 

Soutěž o nejlepší školu roku 2013

27. March 2013

Vážení přátelé,

určitě jste již zaslechli o soutěži o nejlepší školu roku 2013, která v současné době probíhá na webových stránkách aeroweb.cz. Těm, kteří již hlasovali pro naší leteckou školu F AIR, velmi děkujieme a zároveň bychom rádi požádali ty, kteří nám ještě nestihli dát hlas o několik vteřin času věnovaného soutěži o "Leteckou školu roku 2013"

Pro rychlejší přístup přikládáme odkaz: http://www.aeroweb.cz/skola_roku/skola-roku-2013.asp

Váš tým F AIR

 

Obchodní tajemství

12. March 2013

Vážení klienti,

s naší společností se rozloučili v poslední době někteří naši pracovníci, kteří po dlouhou dobu v naší společnosti působili. Učinili tak na základě vlastního rozhodnutí s tím, že motivem jejich odchodu z F AIR, spol. s r.o. bylo rozhodnutí založit si své vlastní podnikání a zkusit se na trhu leteckých služeb prosadit svým vlastním jménem. Proti tomuto kroku našich bývalých kolegů nemá naše společnost žádné námitky, necítí vůči bývalým kolegům žádnou trpkost a přeje jim úspěch v jejich podnikání. Nicméně, co by se naší společnosti velmi nelíbilo, kdyby tito naši bývalí kolegové pro svoje podnikání využívali informace, písemnosti, příručky, právní smlouvy, postupy a další materiály a know-how, které získali za dobu svého působení ve společnosti FAIR, spol. s r.o. a které z pohledu naší společnosti mají charakter obchodního tajemství (§ 17 Obch. zák.).

vice zde
 

TECNAM P2010 první test

11. March 2013

F AIR - TECNAM P2010
F AIR - TECNAM P2010

Na konci února 2013  testoval Ing. Pavel Valenta novou italskou čtyřsedadlovku TECNAM P 2010.  Hornoplošník zcela nové konstrukce vyniká prostornou kabinou s výborným výhledem. Vyznačuje se však také neméně dobrou ovladatelností a letovými vlastnostmi.

Konstrukce profesora neapolské univerzity a tvůrce legendárního ECHA Classic pana Prof. Luigi Pascale vychází z karbonového trupu a kovových křídel, podobně jako typ TECNAM  P2008. Testovaný stroj byl vybaven motorem Lycoming IO 360 M1A a stavitelnou dvoulistou vrtulí MT. Kabina umožňuje pohodlný nástup na zadní sedadla samostatnými dveřmi pro cestující. Pilotovi ulehčuje práci palubní avionika Garmin G 1000.  Podrobné informace o tom, jak si vedl TECNAM P2010 na travnatém, zimními dešti poznamenaném letišti nedaleko Neapole, Vám přinese Flying revue č2/2013, které vychází v pátek 15. března.

Autor: Jan Drhlík

 

Společnost F AIR získala speciální dotaci TECNAM na nové žáky pro výcvik PPL(A) na dvoumístných letounech TECNAM

25. February 2013


Pozor: již jen do 15. 6. 2013

Společnost F AIR získala speciální dotaci TECNAM na nové žáky pro výcvik PPL(A) na dvoumístných letounech TECNAM

  • .Zdarma 6 hodin a 30 minut.
    (posledních 6,5 hodiny v praktickém výcviku PPL(A) na dvoumístném letounu TECNAM P92 JS) 
  • výcvik PPL(A) původní cena od 131 325 Kč
  • výcvik PPL(A) po slevě od .112 475 Kč.

Uvedené ceny neobsahují DPH, palivové a přistávací poplatky
Tato nabídka se vztahuje jen pro výcviky na letištích Benešov LKBE a Příbram LKPM.

Více informací o výcviku zde

 

Na co se můžeme těšit v letecké sezóně 2013?

15. February 2013

Aero-Club Air France dal vale starým Cessnám 152 a pro základní výcvik pořídil rovnou 12 ks nových TECNAM 2008JC CS/VLA. 

Na dvou nových strojích TECNAM P2002JF CS/VLA bude v letošní sezoně létat také Aeroklub Kielce.

Nové stroje TECNAM ozdobí ale i další aeroklubová letiště v Čechách, na Slovensku i v Polsku. Celkem 10 prodaných letadel v roce 2012 v tomto regionu musí být na nebi vidět. Aeroklub Soběslav zahájil výcvik na zbrusu novém ECHO SUPER TOW. Jak název napovídá, kromě provozu školy s ním může vlekat, a to i velké dvousedadlovky. Strakonické letiště zase ozdobí ECHO SUPER vybavené jako Airliner. To, že dnes může být hlavním navigačním prostředkem iPad, bude zase k vidění v novém ECHO SUPER  na letišti v Bubovicích.

vice zde
 

Aero-Club Air France objednal 12 letadel TECNAM P2008JC CS/VLA

5. February 2013

Na sklonku roku 2012 obdržel renomovaný italský výrobce výrobce firma TECNAM průlomovou zakázku na 12 strojů  P2008 JC v kategorii CS/VLA. Objednatelem je Aero-Club Air France, který  se rozhodl zcela nahradit doposud používané stroje Cessna 152. Pan Pascal Collés, který je mimo jiné Fleet managerem Air France při podpisu kontraktu uvedl:

"Naše rozhodování bylo jednoduché. Jedinou cestou pro základní i pokračovací výcvik bude v budoucnu kategorie VLA. 25% úspora paliva, nepřekonatelné výkonové parametry, vynikající ovladatelnost a nízká hlučnost jsou jednoznačnými argumenty".

Prvními uživateli budou pobočky Aero-Clubu Air France v Paříži, Lognes, Marne la Valée a Toulouse.  Nový model P2008 JC s karbonovým trupem a kovovými křídly má ambice stát se žádaným výcvikovým letadlem v celé Evropě. Letecká škola F AIR také objednala tuto novinku do své flotily. Nový model bude tedy brzy k vidění nejen v Paříži, ale i v Benešově.

Ing. Pavel Valenta

 

Češi si plní svůj předrevoluční sen, kupují malá letadla. Využívají je i ve firmách

30. January 2013

Česko zažilo po revoluci nebývalý boom zájmu o létání. Z původních desítek letadel jsou jich dnes tisíce. "U nás jsou teď asi dva tisíce ultralehkých letadel a stejně tak o něco větších letounů," popisuje tuzemskou situaci Michal Markovič z F Air, největší letecké školy v Česku. Létat ve vlastním letadle dnes může prakticky každý a zas až tolik peněz ani byrokracie k tomu potřeba není. Stačí si jen vyřídit licenci a koupit nebo pronajmout letadlo. Zájmy a motivace jednotlivých pilotů jsou přesto v Česku až překvapivě rozdílné. Zatímco prodeje malých ultralightů stagnují, zájem o vícemístné letouny roste. Co to dokazuje? Čtěte více zde

Foto: HN - Matej Slávik

Zdroj: iHned.cz

 

TECNAM P92 ECHO SUPER OK-QUU 90 V PŘÍBRAMI (LKPM)

24. January 2013

Vážení klienti,

chtěli bychom Vás informovat, že jsme dočasně jen pro zimní období přesunuli naše ultralehké P92 Echo Super imatrikulace OK-QUU 90 do Příbrami. V případě velkého zájmu o létání z letiště LKBE v Benešově, bude využíváno střídavě na obou letištích.

Na tomto letadle je v současné době namontována pevná třílistá vrtule.

Rezervace letů jsou možné přes Flynet nebo objednat telefonicky na pobočce v Příbrami.

Ing. Jiří Procházka
tel.: +420 602 342 566
e-mail: jiri.prochazka@inter-informatics.com
.

Neváhejte a přijďte si vyzkoušet nejmodernější ultralehké letadlo s LCD obrazovkou.

Váš tým F AIR

 

Italský Tecnam představil již sedmou generaci letounu P92

20. November 2012

Italský výrobce letadel Costruzioni Aeronautiche Tecnam včera představil novou, v pořadí již sedmou generaci letadla P92. Nový P92 Classic Light bude nabízen jak ve verzi s maximální vzletovou hmotností 475 kg, primárně určené pro evropské kategorie UL, tak ve verzi s 500 kg MTOW, cílené pro zámořskou kategorii LSA.

"Je mi velkým potěšením, že můžeme dvacetileté výročí této početné rodiny letadel oslavit dalším novým přírůstkem," řekl při slavnostním představení Paolo Pascale, výkonný ředitel Tecnamu, čímž připomněl, že první generace letounu P92 spatřila světlo světa již v roce 1992.

Model P92 Classic Light je již třináctou verzí tohoto rozšířeného typu, který se během dvou desetiletí dočkal i varianty s plováky nebo s ostruhovým podvozkem. Tu nejnovější bude ve verzi pro UL i LSA pohánět motor Rotax 912UL o výkonu 80 koňských sil.

P92 Classic Light ve verzi UL lze pořídit od 43 010 Eur (cca 1 075 250 Kč). Cena verze s rozšířenou výbavou (zahrnuje např. navigaci Garmin Aera, odpovídač C, ELT, záchranný padákový systém Junkers atd.) je 49 715 Eur (cca 1 242 875 Kč). Obě ceny platí v případě, že si letadlo vyzvednete přímo v Itálii.

Parametry

motor

Rotax 912UL (80 hp)

vrtule

GT-Tonini – pevná

hmotnosti

prázdná hmotnost UL

270 kg (včetně bal. padáku)

prázdná hmotnost LSA

275 kb (bez bal. padáku)

maximální vzletová hmotnost UL

475 kg

maximální vzletová hmotnost LSA

500 kg

maximální zatížení

+4 / -2 g

rozměry

rozpětí

8,7 m

délka

6,3 m

výška

2,5 m

výkony

maximální rychlost v hladině

190 km/h

ekonomická cestovní rychlost

170 km/h

pádová rychlost UL – plné klapky

63 km/h

požadovaná délka rozjezdu/vzletu UL

100/260 m

požadovaná délka dojezdu/přistání UL

90/260 m

výdrž

3 hodiny

kapacita nádrže

45 l (volitelně dalších 45 l)

Foto: TECNAM

 

Aerolinkám v USA hrozí největší nedostatek pilotů od 60. let

16. November 2012

Americkým aerolinkám hrozí největší nedostatek pilotů od 60. let minulého století. Mnoho pilotů totiž odchází do důchodu a zároveň za několik měsíců začnou platit přísnější předpisy pro přijímání nováčků.Upozornil na to list The Wall Street Journal. Do důchodu se příští rok ve Spojených státech chystají tisíce pilotů, kteří dosáhnou věku 65 let stanoveného zákonem. Zároveň v létě začne platit federální nařízení, podle něhož nově přijatí piloti musí mít nalétáno nejméně 1 500 hodin, což je šestkrát více než nyní. Zvýší se tak náklady na výcvik nových pilotů i doba výcviku. Od začátku roku 2014 pak piloti budou muset déle odpočívat, což dále zvýší nároky na jejich počty.

"Vyústí to v krizi," míní Bob Reding, který donedávna působil jako výkonný viceprezident společnosti American Airlines. "Zbývají nám ještě čtyři roky do řešení situace, ale jen šest měsíců do problému," přizvukuje Kit Darby, jenž se jako poradce zabývá najímáním pilotů.Podle The Wall Street Journalu zatím není jasné, o jak rozsáhlý problém půjde. Například oborová organizace Airlines for America zastupující největší aerolinky, které nyní zaměstnávají 50 800 pilotů, očekává do roku 2025 výměnu či přijetí 60 tisíc pilotů. Darby čeká, že všichni američtí letečtí dopravci budou muset během následujících osmi let najít 65 tisíc nových pilotů. Nyní jich zaměstnávají 96 tisíc.

Velcí dopravci personálně "vysají" ty menší

Hlad po pilotech dopadne zejména na malé regionální dopravce. Již tradičně jsou místem, kde se de facto školí piloti pro větší firmy. Nyní jim velké aerolinky zřejmě budou přetahovat ještě více lidí. Malé firmy by se tak mohly dostat do situace, kdy nebudou schopné obsluhovat své linky a přijdou o ně.

Spojené státy se naposledy potýkaly s nedostatkem pilotů v 60. letech minulého století. Většina mladých, kteří se jimi mohli stát, tehdy bojovala ve Vietnamu. Aerolinky mezitím expandovaly. Problém se vyřešil, až když se vojenští piloti začali vracet z bojiště.

Autoři: iDNES.cz, ČTK

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/americkym-aerolinkam-hrozi-nejvetsi-nedostatek-pilotu-pib-/eko-doprava.aspx?c=A121112_180626_eko-doprava_neh

 

Nový letoun Cessna C 172 SP Garmin 1000 OK-UTC v provozu

14. November 2012
C 172 SP G1000 F AIR

Vážení přátelé,

chtěli bychom vás informovat o novince v naší flotile. Jedná se o letoun Cessna C 172 SP Garmin 1000 Glass Cockpit s imatrikulací OK-UTC. Letoun je v provozu od 14.11.2012. Přijďte se k nám přeškolit na tento moderní letoun.

- Cena pro VFR lety je 3 600 Kč
- Cena pro IFR lety je 4 695 Kč


U
vedené ceny jsou za letovou hodinu, neobsahují palivové, přistávací poplatky a DPH.

 

Foto: Jan Drhlík

 

Vyhodnocení 17. ročníku soutěže o Pohár F AIR 2012

25. September 2012

Jako každým rokem, tak i letos se konal již v pořadí 17. ročník navigační soutěže Pohár F AIR, který podle názoru účastníků i pořadatelů byl velmi vydařený.  Na startovní listině bylo více než 30 posádek ve dvou kategoriích z celé České republiky. Novinkou tohoto ročníku byla i další nová kategorie, která byla pro děti ve věku od tří let. Tato „dětská“ kategorie byla samozřejmě také navigační. Nechyběl ani tradiční guláš ani točené pivo. Odpoledne se podávaly klobásky, kuřecí a vepřové steaky.



Více informací o soutěži Pohár F AIR 2012 najdete zde...

  Foto Jan Drhlík

 

Letadla F AIR se účastnila na Acrobatshow v Příbrami

16. September 2012

Na letišti Dlouhá Lhota u Příbrami se konal v neděli dne 16.9.2012 XVI. ročník letecké přehlídky Acrobatshow 2012. Tisíce diváků sledovalo vystoupení mistrů letecké akrobacie, jako například legendární čtveřice Flying Bulls, mistra světa z roku 1999 Petra Biskupa na stroji Zlín Z-50 nebo mistra světa Martina Vecka, který létal na stroji Suchoj Su-31. Nemohl chybět ani vicemistr světa Martin Šonka, který se představil se svým závodním speciálem Extra. Letadla společnosti F AIR, s.r.o. se zúčastnila vystoupení se dvěma stroji.

První se svou ukázkou vystoupil ultralehký letoun TECNAM P92 Echo Super s pilotem a instruktorem ing. Jiřím Procházkou z Příbramské pobočky letecké školy F AIR, který předvedl snadnou manévrovatelnost tohoto letadla, krátký vzlet, let na malé rychlosti včetně krátkého přistání. Dále se představil dvoumotorový letoun TECNAM P2006T, který pilotoval velmi zkušený pilot a instruktor Daniel Šmaha. Ten předvedl ve své ukázce například nízký průlet nad letištěm na maximální rychlosti, let na minimální rychlosti v přistávací konfiguraci, dále let s vypnutým jedním motorem a také stoupání na jeden motor. Velkou atrakcí bylo završení tohoto vystoupení, kdy pilot při letu na okruhu vypnul i druhý motor a s lehkostí dokončil okruh a přistál s oběma zastavenými motory. Diváci během tohoto celého vystoupení obdivovali nízkou hlučnost motorů tohoto letounu i při průletu na vysoké rychlosti. Završením celého dne bylo vyhlášení divácké soutěže. Výherce získal na základě slosování vstupenek na Acrobatshow 20 minutový let od společnosti F AIR, s.r.o. zdarma.

Autor: Jan Drhlík

 

Letecký den v Benešově

16. September 2012

V neděli dne 16.9.2012 se konal letecký den na letišti Benešov LKBE v Nesvačilech. Bylo k vidění vystoupení letadel společnosti F AIR včetně dvouplošníku KIEBITZ, dále P92 Echo Super, jako velmi tichý aerovlek a mnoho dalších strojů.

Více informací zde...

 

Tecnam P2006T Twin rozzářil oblohu při zahajovacím ceremoniálu Paralympijských her 2012 v Londýně

29. August 2012

Milióny televizních diváků po celém světě, kteří sledovali ve středu 29.8.2012 zahajovací ceremoniál Paralympijských her 2012 v Londýně, mohli vidět na obloze velkolepý zářivý průlet letounu Tecnam P2006T.

Tecnam byl organizátory vybrán jako první "akt" pro zahajovací ceremoniál Paralympijských her 2012 v Londýně. Letoun byl speciálně upravený tak, aby předvedl úžasnou pyrotechnickou show se zářícími efekty. Letoun pilotoval desátník Lance Dave Rawlins (z britské armády, který se zotavuje ze zranění utrpěných v Afghánistánu) a Tim Orchard, kteří jsou zároveň dealery TECNAM pro Velkou Británii, Irsko a Island.
Rozhodující pro uskutečnění tohoto letu byla výjimečná podpora poskytovaná charitativní společností Aerobility se sídlem ve Velké Británii. Aerobility již od roku 1993 nabízí zdravotně postiženým, bez výjimky, možnost létat.

Aerobility byla důležitou součástí rehabilitace Dava, která mu pomohla, aby dosáhl své licence PPL v loňském roce. Tecnam P2006T Twin byl vybrán společností Aerobility jako ideální platforma pro to, aby Dave provedl svou velkolepou "misi" při zahajovacím ceremoniálu Paralympijských her.

Sestřih ze zahájení letních Paralympijských her 2012 v Londýně, včetně příletu letounu TECNAM P2006T


Paul Johnson, Flightline UK

 

F AIR předal na letišti v Benešově představitelům Aeroklubu Soběslav novou vlečnou v kategorii ULL - TECNAM Echo Super Tow

16. August 2012

Dne 16.8.2012 předal F AIR na letišti  v Benešově představitelům Aeroklubu Soběslav novou vlečnou v kategorii ULL. Jedná se o stroj italské výroby TECNAM Echo Super Tow. Hornoplošník celokovové konstrukce je opatřen motorem Rotax 912 a vlečným zařízením pro kluzáky do MTOW 655 kg.

Ing. Pavel Valenta, pilot TECNAM-teamu, poděkoval soběslavskému aeroklubu za důvěru a mimo jiné při předávání uvedl: "Echo Super Tow je již prověřené na mnoha plachtařských závodech jako spolehlivá vlečná. Náklady jsou přitom jen zlomkem nákladů, na které byli plachtaři doposud zvyklí. S Echem je Blaník ve dvou i v létě za 10 minut v 1000 m a celá akce vyjde na 250,- Kč, a to i s náklady na amortizaci a údržbu. Echo je ale navíc příjemným klubovým letadlem, vhodným pro základní výcvik nebo sváteční piloty. Umí pilotům odpouštět chyby a přitom je dostatečně robustní aby sneslo i tvrdší zacházení."

Aeroklub Soběslav s letadlem plánuje nejen vlekání na domácí půdě, ale jistě jej uvidíme i na významných plachtařských závodech. Rovněž  i o základní výcvik pilota ULL je v Soběslavi velký zájem.

F AIR poskytl nejen záruky při financování nákupu Echa Super, ale také servisní zázemí a do budoucna není vyloučena ani kooperace při výcviku pilotů.

Autor: ing. Pavel Valenta

 

Fotogrammetrický speciál TECNAM MMA nově ve vlastnictví slovenské společnosti Geodeticca s.r.o.

21. July 2012

 

Dne 20.7.2012 předala letecká společnost F AIR v rakouském Wiener Neustadt slovenské společnosti Geodeticca s.r.o. první letoun Tecnam MMA (Multi Mission Aircraft). Dvoumotorový hornoplošník vybavený rakouskou společností Airborne Technologies jako fotogrammetrický speciál se vyznačuje možností operovat  z krátkých travnatých ploch. Díky motorům Rotax  je spotřeba paliva méně než poloviční ve srovnání s doposud používanými letouny. Nízké provozní náklady a také vysoká flexibilita při instalaci senzorů a kamer činí z letounu Tecnam MMA univerzální nástroj nejen pro geodetické a geofyzikální mise. Airborne Technologies vybavuje tyto stroje také zařízením pro laserové skenování, zařízením pro pátrání a záchranu, kontrolní a průzkumné mise apod. Několik takto vybavených strojů je již v provozu jak v Evropě, tak také v Austrálii či v Rusku.
V provozu jsou také policejní verze. Současná úsporná opatření vyvolávají jednoznačně potřebu snižování provozních nákladů. První zkušenosti v tomto směru již mají policejní složky v Německu a ve Velké Británii. V obou případech bylo dokázáno, že za zlomek dosavadních nákladů lze dosahovat stejných výsledků jako za použití vrtulníků.

Foto: Michal Beran

 

 

Změna výše a účtování poplatků na letišti Vodochody

11. July 2012

Vážení klienti

rádi bychom vás informovali o významné změně stanovení výše přistávacích poplatků na letišti Vodochody (LKVO) platné od června 2012. Změna se týká poplatků, které nám letiště Vodochody fakturuje (netýká se hotovostní platby na místě), a které následně přeúčtováváme klientům F AIR.

vice zde
 

Příběh se šťastným koncem

8. February 2012

Skutpina TapTapTap a Tecnam P2006Pro členy hudební skupiny The Tap Tap se završil příběh se šťastným koncem přijetím pozvání na vyhlídkové lety na letišti Benešov od jejich „skutečného“ sponzora, kterým je občanské sdružení Studentský Aeroklub.

Celý příběh skupiny a Studentského Aeroklubu se stal námětem pořadu Reportéři ČT, který odvysílala Česká Televize 9. ledna 2012. Reportáž a fotogalerii z akce si můžete prohlédnout zde.

vice zde
 

Martin Michal úspěšně v kokpitu dvoumotorového letounu. Tentokráte P2006 T od TECNAMu.

29. September 2011

Helena Vondráčková, Martin Michal a Radek Horešovský před Tecnam P2006Cestovat rychle, bezpečně a do zadané destinace s nestandardními podmínkami pro vzlet a přistání, to vše může nabídnout dvoumotorový, čtyřmístný Twin od TECNAMu s označením P2006 T.

Právě proto se Martin Michal rozhodnul tímto letounem dopravit sebe a Helenou Vondráčkovou na Letecký den pro hendikepované děti na letišti ve Skutči. Helena je patronkou této akce a měla zde i své vystoupení.


vice zde